hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Att bo i bostadsrätt

Kategori: Allmänt

Ibland tänker jag tillbaka på den laglösa frizon som Flogsta höghus utgör. 

På kvällspromenaden blev jag stoppad av en man i övre medelåldern. Han sa att han hade sett mig rasta hunden på gräsplätten som finns alldeles utanför min port och att det inte är okej därför att det är föreningens gräsmatta där barn ska leka och så vidare. Jag förklarade att när vi är på väg ut på promenad kissar hon på gräsmattan, längst ut närmast gångvägen. Jag sa att det knappast kan skada någon. Han menade att vi får välja att gå någon annan väg eftersom gräsmattan ska vara fri från sånt hundar gör ifrån sig. Jag sa att urin är svårt att plocka upp. Han avslutade konversationen med att säga: "Skulle du tycka om att jag gick och pissade på din dörr eller?"
 
Och så vände han mig ryggen. 
 
Hur kommer det sig att det finns en medlem i min bostadsrättsförening (eller i den bostadsrättsförening vars ena hus delar gräsmatta med mitt hus) som uttrycker sig på ett sådant sätt, för att jag ger svar på tal?
 
Jag känner spontant att den medlemmen är en oförskämd gubbjävel som borde hålla sig borta från mig.

Kommentarer

  • M säger:

    Den sista idioten är inte född än.

    2013-10-09 | 23:02:49
  • Marie säger:

    "Skitgubbe" ;-) :-(

    2013-10-10 | 00:46:06
  • Åsa säger:

    Tänk att samma hände mig och "Frida" när vi bodde i hyreshus. Jag trodde ju alltid att allt var mitt fel, så jag minns hur jag grubblade över om det fanns urinkateter för hundar...
    Bra att Du gav svar på tal

    2013-10-10 | 23:47:08

Kommentera inlägget här: