hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Ny dos, nya nyheter

Kategori: Allmänt

Nya bud från veterinären. Vi slutar med Atarax eftersom medicinen kan göra vissa hundar galna. Det var inte riktigt så hon uttryckte det, men högtempererade hundar har ju en ökad känslighet när det kommer till mediciner som kan påverka måendet och naturligtvis blir de också påverkade av klåda. Man kan säga att en livlig hund lätt går i taket av obehag av olika slag. Det sistnämnda är också mina egna ord, men vid det här laget inbillar jag mig  att jag kan min sak.

Istället börjar jag nu med en högre dos kortison för att se om klådan försvinner. Tydligen kan det ta över en vecka för klådan som uppkommit på grund av skabbmedlet i sig, att lägga sig. Hon har alltså haft dubbel klåda i över en vecka nu. Kanske. 
 
Att blodprovet ej visade några antikroppar mot skabb betyder fortsatt inte att vi kan utesluta skabb helt och hållet. Delvis därför att hunden ska ha haft klåda i minst tre veckor innan provet tas, men också därför att vissa hundar som lider av skabb aldrig bildar antikroppar. Goda nyheter för oss.
 
Som vanligt: 

To be continued. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: