hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Ger aldrig upp

Kategori: Allmänt



I går gick vi ute på fälten i den del av Hågadalen som gränsar till Flogsta. Eftersom vädret var särdeles fint (och särskilt för att vi nu befinner oss mitten av oktober) var vi knappast ensamma ute. Jag hade Freja lös och ropade in henne när det kom andra hundar och större sällskap med människor. Hon sprang varken efter cyklister eller joggande personer. När vi mötte ett sällskap med barn och vuxna sades det till barnen att det där var en riktigt lydig hund. Det gjorde mig glad. 

Camilla tyckte att Freja är som en helt annan hund nu jämfört med för några månader sedan. Det gjorde mig också glad. 

Jag har slutat att ge henne kortison. Veterinären sa att det gick bra. Jag vägrar att avanmäla oss från MH:t i det här läget. Blir det sämre – absolut, men inte nu. Vaccinationen kan vänta till efter testet. Hoppas nu att det inte finns en lättare kvalsterallergi bakom alltihop. Jag ger inte upp. Jag gjorde det inte när det var som värst och jag gör det inte nu. Tankekraften gjorde att jag kom in på nation i fredags, utan giltigt nationskort. Den kan bära oss genom det här också. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: