hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Smärta

Kategori: Allmänt

Freja lider återigen av klåda eller smärta och är orolig och olik sig själv. Vi provar därför kortison igen. Den 15e november har vi fått tid hos en dermatolog för att utröna om det handlar om allergi eller något annat. Kanske både allergi och något annat. 

Jag har fått låna en bur som hon får ligga i om natten eller annars. Det finns inget annat sätt att få henne att slappna av. Jag har svårt att tro att hon ens sover ordentligt på natten eller under dagen när det är tänkt att hon ska vila. 

I dag känner jag mig sjuk. Det fungerar liksom inte om jag är sjuk därför att då kan jag inte ta mig ut med henne. Även om jag vet att hon aldrig finner ro – oavsett hur långt vi går eller hur mycket hon springer, är det förstås så att hon behöver sin motion. Jag kan inte lämna bort henne till min kompis som erbjuder sig därför att jag inte tror att hon skulle kunna hantera Freja. Det betyder att jag är helt låst. Sjuk, belastad med plugg samt fast med en hund som mår dåligt. 

I morse när jag vaknade upptäckte jag att sladden till min datorladdare var trasig. Jag hade en deadline klockan tolv då jag var tvungen att skicka in ett arbete, och där satt jag, utan dator och med en skrikande hund ute i hallen. Panik. 800 kronor fattigare sitter jag nu här med migrän och undrar hur länge till jag måste tänka positivt utan att få någon positivitet tillbaka.  

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Håll ut till 1/11 , då börjar rehab;-)
    Du är bäst!

    2013-10-22 | 13:51:49

Kommentera inlägget här: