hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Tjock

Kategori: Allmänt

Jag upptäckte precis att min hund är smällfet. Med anledning av "recent events" och det faktum att hon inte brukar pendla så mycket i vikt, har jag glömt bort att hålla koll. När de äter kortison blir de ju mer hungriga. Kanske samlar de också på sig mer vätska? Vad vet jag. Hon dricker i alla fall som om hon vägde 50 kilo och överhettad, men det är ju bra. 
 
I övrigt har jag en mycket lugnare och mer harmonisk hund hemma. Hon gillar att mysa, hålla hand och bara gå vid min sida och titta upp på mig när vi promenerar. I vissa fall måste hon dock avvika för att undersöka andra saker som till exempel hundar, konstiga lukter och människor som lurar ute när det är mörkt. Dessutom tycker jag att kamplusten har minskat, tack och lov. 

Då får vi fokusera på bantning nu då. 

Kommentarer

  • M säger:

    Jag märkte inte att hon var tjock.

    2013-10-08 | 22:14:15

Kommentera inlägget här: