hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Befogad hypokondri

Kategori: Allmänt

Freja är som den resande Gulliver i så måtto att små fästingar kryllar på hennes kropp. Jag får spader eftersom jag inte förstått att de lever och frodas långt in på hösten. Usch, vad jag hatar dem. Ska vi få tampas med Borrelia nu också eller? 
 
Jag kan inte rå för att vara hypokondrisk för Frejas skull. För första gången under hennes sjukdomstid kan jag emellertid meddela något positivt: hon har nu varit hemma i några timmar utan att ha tratten på. Vi hoppar naturligtvis inte över någon bäck än – vi är klokare än så – men vi glädjer oss åt detta. Hoppas nu också att hon får tillbaka harmonin (i den mån hon någonsin har varit harmonisk) i sinnet och att hon slipper den värsta frustrationen. Frustrationen som är så kämpig att hantera för både hund och medmänniska. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: