hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Dröm

Kategori: Allmänt

Jag är så glad att Atarax är ute ur mitt och Frejas liv. Atarax var ett misstag och jag kände inte ens till alla potentiella biverkningar när vi inledde medicineringen. Tack för det, veterinären. 

Som jag har skrivit tidigare har jag nu fått Freja tillbaka. Min hund. Min glada och mentalt stabila hund. Det är återigen en lycka att vara matte. 

Inga utbrott, bara lagom mycket kamp, lugn utan oro. Det verkar som om kortisonet lindrar klådan. Naturligtvis mår Freja bättre nu; både kroppsligt och mentalt. 

Träningen går jättebra. Promenaderna är underbara. Min HUND är underbar. Nu återstår det bara att kolla upp möjligheterna till att genomföra MH utan "dopad" hund. Jag har inte tänkt tillräckligt på det, uppenbarligen. 






Kommentarer

  • M säger:

    LYCKA.
    PS. Kan du maila bild 2 uppifrån, den av landsvägen. Den är så fin.

    2013-10-09 | 19:37:20
  • Marie säger:

    Just ja, tror det är karens på cortison mm (minst 14 dagar, eller kan vara mer!?)........trist men inte heller schysst att utsätta hunden för mental "press" om den är påverkad av något (sjukdom, skada eller medicinering)! De är ju dessutom väldigt unga nu.

    2013-10-10 | 00:50:01

Kommentera inlägget här: