hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Doser

Kategori: Allmänt

Jag vill tillägga att efter att Freja fått omega-3-olja i några veckor har pälsen blivit mindre sträv och mer blank. Detta gäller alltså alla pälsbeklädda delar utom de områden där hon har varit mycket sårig samt, naturligtvis, de delar som är helt kala. Då syftar jag framför allt på området under svansen. 

I dag fick hon sin andra av tre doser Stronghold. Den sista dosen får hon på sin födelsedag, den 22 oktober. Apropå doser ska hon få ettårsvaccinet någon gång i oktober. Jag funderar på att köra ner till Ekeby Djurpraktik och få det gjort så fort som möjligt. Då slipper jag tänka mer på det. 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Halloj, jag tycker du ska avvakta med vaccinet tills alla annan "medicinering" är klar, eller kolla innan med vet iaf! Vet du att det inte blir klåda av omega3?
    Nu håller vi tummar o tassar för snabb "recovery"!

    Svar: Det låter vettigt angående vaccinet, tack :) Omega-3 ska inte orsaka klåda utan snarare tvärtom!
    CitronSofia

    2013-10-08 | 21:24:50

Kommentera inlägget här: