hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Nu händer det grejer

Kategori:

Jag har en svag känsla av att denna dam börjar växa ur sin väska...

Nåja! Det är trots allt bara ett par dagar kvar till avfärd och jag kommer att låta henne sticka ut huvudet så ofta som möjligt. Ja, om hon lyckas hålla sig i schack alltså.

Nu är det mycket som händer. Varje dag ser jag nya saker på och med Freja. I dag la jag märkte till svansen som växt sig både bred och lång, samt till ögonen som plötsligt blivit mer själfulla och som speglar hennes sinnesstämning bättre. Benen har blivit långa och jag kände ordentligt på henne i dag för att konstatera att hon är lite underviktig. Jag skall börja ge henne ungefär 6/8 av måttet med torrfoder tre gånger om dagen. Sedan använder jag både godis och torrfoder som belöning, så det skall nog bli en rejäl hund av min tös också! Förmodligen kommer vi i alla fall inte få några problem med övervikt i framtiden.

Vidare har vi plumsat en hel del i snön i dag, tränat mycket inkallning, koppelträning, vardagslydnad och kontakt, passivitet samt lite miljöträning. Vi har också varit ute och hört de första raketerna. Freja registrerade ljudet och ville gärna sätta sig ner och titta åt det håll ljudet kom från, men jag gick bara vidare och tänkte på annat. JAG skall i alla fall inte stressa i min hund någon skotträdsla och jag skall göra allt i min makt för att skydda henne från allt annat som kan skapa en sådan rädsla. Vi kanske till och med drar ut på landet när det blir nyårsafton.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: