hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Dagarna går

Kategori: Allmänt

Mamma var här och hälsade på i förra veckan. Hon har alltid pratat så gott om Freja och med stöd av Cesar Millans program berättat för mig precis hur jag skall uppfostra min hund och inte. Så kom hon hit och fick allt veta hut! 
 
Freja hade en underlig fascination av mamma som hon uttryckte på sitt egna sätt. Bland annat punktmarkerade hon mamma hela tiden. Med hela tiden menar jag varje gång mamma var i rörelse i den här lägenheten. Fick Freja ingen uppmärksamhet skällde hon, och när mamma försökte kela blev det våldsamt och bitigt. Till slut fick jag be mamma att ignorera Freja och så stängde jag in Freja i köket (tacka gudarna för kompostgaller!). 
 
Efteråt tyckte mamma att Freja var en smula knäpp och så åkte hon hemåt med nya insikter och kännedom precis om hur min valp är och förhoppningsvis också om hur härlig hon är. 
 
Nya saker som har hänt: 
  • Jag har köpt en sele till Freja och tycker att den fungerar jättebra. Hon drar mindre och kopplet biter hon inte på längre. Jag köpte förresten också ett nytt, tjockare koppel vilket är bra.
  • Jag har anmält oss till utställning den 16e mars i Sollentuna. Vi har börjat träna lite på sådana saker som att inte bitas när man tar på henne och känner på munnen, och så vidare. Att få titta på tänderna utan trams, tja, dit har vi en bit kvar. 
  • Vi skall träffa Marie och Amber i morgon för att utställningsträna. 
  • Freja behöver inte gå ut så ofta längre. Hon håller sig flera timmar utan problem. 
  • Jag har fortfarande ingen soffa, men det hör inte hit. 
I kväll kommer Anton och har med sig Frejas biabädd (Brunos gamla) som stått hos honom hela tiden. Skall bli skönt. 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Saknar bild!

    2013-02-24 | 22:29:18

Kommentera inlägget här: