hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Tillbaka

Kategori:

Återigen har jag haft ett långt uppehåll i bloggverksamheten. Detta är tråkigt framför allt därför att jag har dåligt minne och svårligen kan komma ihåg vad jag gjorde för bara en vecka sedan.

Jag har nu flyttat in i min lägenhet som är hela 39 kvadratmeter. Det är ingen studentlägenhet, inget korridorsrum, inte ett rum i en lägenhet – det är ett riktigt hem! Jag trivs redan så himla bra med planlösningen, takhöjden (det är ett fyrtiotalshus med högt i tak. Dessvärre betyder det att många skåp och luckor är placerat väääldigt långt upp. Jag skall helt seriöst skaffa stege.) och läget. Jag tycker mig märka att Freja trivs lika bra med ett 20 kvadratmeter större hem. Det är för henne så obegripligt stort att hon tror att vardagsrummet är en rastgård.

Turligt nog bor jag bara några hundra meter från Uppsalas största centrala skog. Första dagen vi gick där träffade vi på en kvinna och hennes welsh corgi- tik på elva månader. Vi pratade länge och hundarna lekte jättefint tillsammans. Nu är jag med i Kåbo hundvänner – en grupp människor som brukar gå ut med hundarna tillsammans!

I går begav vi oss återigen in i skogen för att träffa på Marie och hennes aussietik Amber som är tre månader äldre än Freja och mycket, mycket större. Amber är också en red merle men hon är mycket mörkare och kallare i färgen än vad Freja är just nu. Hundarna lekte i alla fall jättebra men mycket våldsammare än Freja och corgin gjorde. De är ju aussies trots allt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: