hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Vattenhunden

Kategori:

I dag är det som bekant alla hjärtans dag. Vi har firat med sushi, goda drycker och en banankaka som vi bakade. Efteråt gick Anton in i badrummet för att duscha. Efter en stund ropar han och jag hittar honom i badkaret, som en jättebebis i en badbalja. Inte för att han har en bebis kroppskonstitution då, utan för att han är lång.

Nåväl! Det jag egentligen skulle berätta var att Freja började gnälla inne i badrummet, så jag lyfte upp henne och doppade hennes tassar i vattnet. Genast blev hon lugn. Sedan provade jag igen och placerade ner hela henne i vattnet. Då såg hon nöjd ut! En jättebebis och en vattenhund i badkaret – vilken fröjd.

Det bådar gott att Freja är så orädd för vatten. Det är alltid kul att ha en hund som gillar att simma, förutom när den drar ner i alla kärr och små åar den kan hitta.

Kommentarer

  • åsa säger:

    Jamen var är bilden???

    2013-02-14 | 22:57:49
  • Mia säger:

    Störtkul

    2013-02-15 | 20:09:15
  • Sofia säger:

    Tror ni verkligen att jag fick ta en bild!? Åh nej, under inga omständigheter.

    2013-02-15 | 22:26:38
  • Mia säger:

    Så kul det var att skypa med er. Det var som att vara i samma rum som er, jag riktigt kände Frejas mjuka päls mellan fingrarna.

    2013-02-18 | 15:59:50

Kommentera inlägget här: