hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Brukshundklubben och jag

Kategori: Allmänt

Jag måste skriva om hur mitt och Frejas brukshundklubbsengagemang utvecklat sig.
 
Jag har under några månader förgäves försökt kontakta Uppsala brukshundklubb på alla mejladresser som står listade på hemsidan. Jag betalade inte in någon medlemsavgift eftersom jag tänkte att det skulle ske EFTER jag hade fått reda på kommande kurser samt var vi skulle hålla till under vintern. Dessutom stod det att ett medlemskap skulle kosta mig drygt 500 kronor, vilket är en ganska saftig summa efter att ha betalat försäkring på nästan 2000, avmaskningsmedel (gånger två eftersom det blev fel första gången. Att ge Freja ett medel vars effekt inte undersökts på valpar av collie-liknande raser kändes väl vågat) samt mat och annat som ju hör till när man har hund.
 
Så en dag annonserade jag på SASK facebooksida att jag sökte en lekkamrat till Freja i Uppsalaområdet. Jag fick napp! En tjej med en aussiehane på 13 månader hörde av sig och sa att hon ville träffas och vi bestämde att det skulle ske inom en snar framtid. När jag lite senare som bäst rotade runt även på UBKs hemsida fann jag att samma tjej sitter i styrelsen på klubben. Jag frågade således henne om valpkurser och medlemskap och hon visade mig en sida där jag kunde bli medlem i Sveriges hundungdom och i samma veva även UBK, för endast 250 kronor! Som hittat. Senare meddelades jag att tack vare mitt tjat hade frågan om valpkurs tagits upp och att den skall börja i Mars. Jag är barnsligt glad över detta; det skall bli så otroligt roligt att gå kurs med Freja.
 
I dag skall jag och Freja gå och hämta en analog våg (någon digital finns tyvärr inte att tillgå) så att vi kan väga henne och få reda på hur stor del av avmaskningstabletten hon skall få. Jag tror att jag ger henne den i kväll. Om en vecka, den 14e, skall vi gå ner till veterinärkliniken här precis intill (snacka om att vi har tur! Bredvid kliniken ligger ett DjurMagazinet också) och droppa in på en vaccination. Det kommer kännas bra att ha både avmaskning och vaccinering gjorda.
 
Här ett litet brokigt kollage som Anton gjort av Suzans bilder (http://nikki10.bloggplatsen.se/) på Freja när hon var riktigt liten. Bilden längst ner till vänster är den roligaste bilden jag sett på de små.

Kommentarer

  • suzan säger:

    Vilken tur du har haft den senaste tiden! Kanske dags att köpa en lott? Vad kul med både kompis och valpkurs. När du har betalat så maila mig medl. nr så ska jag se till att du blir medlem i SASK också! Härliga bild med mina foppatofflor med.
    Kram från Suzan

    Svar: Hej! Ja, det har jag faktiskt. Man skall väl ha lite av den varan också!Jag har betalat men mig veterligen ännu inte fått något medlemsnummer.. Får kolla upp det. :)
    CitronSofia

    2013-01-07 | 14:19:22
    Bloggadress: http://www.nikkitorpets.se

Kommentera inlägget här: