hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Fredag full av bekräftelse

Kategori: Allmänt

Vilken underbar hund jag har!
 
I eftermiddag åkte vi till centralstationen för att träffa mamma som var i Uppsala bara några timmar. Jag har aldrig sett Freja så glad som när hon fick återse mamma; hon var så lycklig att hon skakade i hela kroppen. Vi satte oss ned på ett fik inne på stationen där det var tillåtet att ha hund. Freja fick åka upp i mammas knä eftersom mamma kunde bara inte hålla fingrarna från henne. Sedan somnade hon där och efter att hon hade fått komma ner även på golvet. Notera att det var rusningstid och hela stationen var full med fredagsstressade människor. Frejas lugn kändes som ett kvitto på att jag tränat bra med passivitet!
 
Inte nog med detta. När vi satte oss på bussen för att åka hem igen var den fullproppad. När vi satte oss ned hörde jag ett sus som gick genom hela bussen från två olika håll: folket hade noterat Freja. Resten av färden hörde jag hur folk pratade om min valp, både på svenska och engelska, samtidigt som de sträckte sig ut från sina säten för att återigen få en glimt av henne. Nog har jag varit med om entusiasm från förbipasserande och andra, men det här tog priset.
 
Nu är vi hemma och skall fredagsmysa. Vilken toppenkväll vi har haft.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: