hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Uppdatering

Kategori: Allmänt

Jag har groomat Freja för första gången sedan.. Ja, jag har aldrig groomat henne så här ordentligt. Jag använde underullsborste och en vanlig karda. Duschade gjorde hon först. Nu är hon så fin, och jag inbillar mig att det blir svalare för henne med mindre underull. Hon har rätt mycket päls ändå, min lilla collie. Eller aussie. Nästan samma. 
 
I dag ska vi åka tåg till Sundsvall och träffa kullsyskonen. Jag ska få bo hos Suzan hela helgen vilket är skönt. Det hade blivit rätt jobbigt transportmässigt annars. 

Det jag tänker på mycket nu är huruvida jag kommer att ha möjlighet att ha bil nästa termin. Det är några saker som måste klaffa. För att kunna ha bil måste jag ha ett jobb, och för att kunna ha ett jobb måste jag ha hundvakt. Antingen får hon vara hos en dagmatte eller daghusse eller ett hunddagis. Jag skulle föredra att en "privatperson" tog hand om henne. Någon hundvan och aussiefantast, helst. Att ha bil skulle underlätta så mycket. Först och främst för att kunna spåra i skogen med ett gäng, men också för att kunna ta mig iväg till tävlingar i området. Bara att kunna ta bilen till klubben skulle underlätta. Att handla på stormarknader vore inte dåligt det heller. 
 
Tentan är i alla fall skriven och nu har vi sommarlov. Juli månad jobbar jag i Luleå och då får mamma eller moster vara in charge över mitt lilla bustroll. Det ska bli roligt att se hur de klarar det. Och skönt för mig, förstås, att vara lite friare. Det kommer bli en härlig sommar. Första sommaren med min alldeles egna hund, förutom Lucy då. Lucy har dock varit hela familjens hund. Ja, och så Tjappo. Honom hade vi i och för sig inte så länge men han var en fantastisk kille på många sätt, förutom när han morrade på barn och kissade inomhus. Han hade haft ett jobbigt liv innan. 
 
Den elfte åker vi tåg igen, till Lund. Också det ska bli fantastiskt. Freja ska få träffa pudeln Hassan och den franska bulldoggen Hugo. Jag tror att de kommer att ha kul tillsammans förutsatt att de går ihop bra. Jag längtar så mycket och jag älskar att kunna resa med Freja, även om jag tror att tågresorna kommer att vara ansträngande. Både tågvana och bilvana kommer på köpet. Ja, oj vad jag längtar. 

Om kameraladdaren hinner laddas upp ordentligt ska jag ta med mig kameran till Sundsvall. Jag måste se till att använda den också. Det är verkligen dags. 

Nu ska jag packa det sista. Jag skriver efter helgen. Glad sommar!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: