hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Freja väcker matte

Kategori: Allmänt

Döm av min förvåning i dag när Freja tog sovmorgon. Skönt för mig som blivit sömntuta på senaste tiden. 
Hon har dock en uppvakningsritual när det kommer till att få igång matte. Hon börjar helt sonika att slicka på mina händer och i bästa (eller värsta) fall även ansiktet. Helt ljudlöst gör hon detta; hon vill inte att jag väcks abrupt. Det är också mysigt när hon tassar iväg, drar en härlig suck och lägger sig för att sova lite till. 
 
Annars tuffar vi på. Vi är ju numera solo och trivs väldigt bra med det. Jag tycker att miljöträning är det bästa, även om Freja i ren frustration biter och försöker att få igång våldsam lek med mig. Det uppskattar jag inte. Jag vill ju sitta med min hund vid ån i solen i goda vänners lag. Jag tror att det är perfekt. Naturligtvis får Freja också springa av sig i naturen. 
 
I dag är det valpkurs och jag får alltid lite ångest innan. Massa valpar, en väldig massa gnäll från Freja och väldigt mycket att tänka på för mig. Nåja, jag ska masa mig dit. Ingen vila. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: