hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Skola och hund

Kategori: Allmänt

Jag har en del, eller väldigt mycket snarare, att göra i skolan just nu. Därför får jag lite dåligt samvete när det gäller Freja, men jag gör mitt bästa för att både hon och jag ska må så bra som möjligt.
 
I dag hade jag en redovisning, svarade på opponering och fick feedback på ett pm. Det har varit intensiva dagar och det kommer intensiva dagar framöver. I alla fall. Efteråt gick jag hem, sov typ femton minuter - eller det tror jag i alla fall, tog ett bad, en huvudvärkstablett, hetsåt riskakor och bara laddade ur. Därefter tog jag med resterande riskakor, hundgodis och en massa leksaker samt långlinan och så gick jag och Freja ut till fältet här intill. Väl där kopplade jag henne med linan - jag behöver inte hålla i linan utan låter den bara löpa. Skulle något hända kan jag bara ställa mig på den - och så spelade vi boll. Vi hade två olika bollar, en stor och en liten. Den lilla åkte iväg långt och högt när jag sparkade iväg den, så Freja sprang av glatta livet. Vi gjorde även ett litet riskakespår i gräset. Efter en stund kom en hund vars husse satte sig på en bänk precis intill oss. Eldprovet. 
 
Freja uppmärksammade naturligtvis hunden, men då tog jag upp en jätteskojig pinne och laddade upp med det härligaste godiset och mitt härligaste jag. Det gick jättebra. Därefter gömde jag godisar i en stor papperspåse som Freja fick leta upp. Superkul! Därefter satte vi oss ned bredvid varandra och vilade i skuggan. 

Helt underbart. Älskar långlina. Älskar Freja. 

Kommentarer

  • Mia säger:

    Älskar att läsa om Era roliga aktiviteter.

    2013-05-10 | 17:57:40

Kommentera inlägget här: