hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Höstliv

Kategori: Allmänt

Jag ska återuppta bloggen nu när det börjar bli höst. Visserligen är vädret högsommarlikt, men det är dags att börja tänka höst och inte sommar.

I går var jag och Freja ute och joggade och på kvällen gjorde vi en utflykt till Svartbäcken och min kompis Malin. Vi tog bussen – dels för att jag ville ta ett glas vin och dels för att vi aldrig kan träna för mycket bussåkande. Hela proceduren är stressande för Freja. Inte alls lika mycket som förr, men fortfarande. Kör det förbi en buss vädrar hon efter den, när vi står och väntar på busshållplatsen är hon fylld av förväntan och när vi kliver på bussen är det som att släppa in en kopplad tiger. Hon är så stark numera, att jag flyger som en vante om jag inte är beredd. På bussresan till Svartbäcken satt vi bredvid en gullig kvinna helt klädd i vitt (mycket olämpligt i närheten av en lite större hund) som lugnt satt och klappade en stressad Freja hela vägen. Jag tycker att Freja skötte sig bra, men när vi klev av bussen gick vi och satte oss för att göra ingenting en liten stund. Hon trodde ju att något superhäftigt skulle hända när vi kom fram. Därefter gick vi vidare.

Malin är mycket förtjust i Freja och vad jag har hört har hennes sambo god hand med hundar. Det verkar som att de kan tänka sig att ta hand om Freja när jag vill hitta på något på egen hand. Det kan röra sig om bara en middag och utgång med en god vän eller en tripp till Stockholm över dagen.

Vi hade i alla fall en trevlig kväll hos Malin och var trötta när vi kom hem strax innan midnatt. I dag har vi bara vilat båda två. Det är nu framåt kvällen Freja vaknar till och leker med alla sina leksaker (och mina trasmattor) på samma gång.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: