hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Klådan

Kategori: Allmänt

Återigen dags för en uppdatering. Jag skriver via telefonen med kalla händer – alltså kan det bli lite osammanhängande . 

Freja får nu kortison och atarax mot klådan. Jag schamponerar henne varannan eller var tredje dag och rengör såren med decivion eller motsvarande dagligen. Eksemen är inte längre fuktiga. Hon får aldrig tillfälle att bita på dem, vilket innebär att tratten är på nästan konstant när hon är inomhus. Eftersom det var en vecka sedan jag gav henne Stronghold bör den värsta klådan lägga sig nu. 

När vi är ute och tratten är av spritter hon av energi; något som hon tar ut på stockar och pinnar i skogen. Hon kampar alltså. Det ser nästan maniskt ut, men jag låter det vara. 

I morgon är det allmän rallylydnadsträning på klubben. Jag går om jag tror att hon klarar det. Om vi är där och det inte fungerar, kan jag åka hem igen. 






Kommentarer

  • Marie säger:

    Hoppas det gick bra ikväll? Hade missat att det var allmänträning idag!

    2013-10-01 | 20:11:27
    Bloggadress: http://www.123minsida.se/Minos

Kommentera inlägget här: