hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Status

Kategori: Allmänt

Det eviga kliandet och bitandet fortsätter. Jag blev så frustrerad tidigare att jag smorde in aloe vera över det irriterade området och lindade en strumpbyxa om benet (eftersom det är framför allt där hon biter). Otroligt nog störde detta inte alls Freja. Vanligtvis slickar hon bort all kräm men den här gången kanske den fick verka litegrann.  

Lite senare upptäckte jag en fästing som satt på hennes hals. Det förklarade åtminstone varför hon kliade sig på halsen. 

Jag fortsätter att tillsätta omega-3 i maten, dagligen. Jag tror att jag ska köra till Ultuna och köpa skonfodret som hon åt tidigare. Man kan ju inte vara säker på vad det är som utlöser klådan, men jag har inte gett henne något nytt i matväg sedan vi kom till Uppsala. Däremot tycker jag inte att det foder jag ger henne nu har varit bra för hennes mage så jag tycker att jag lika gärna kan prova andra alternativ. 

Jag inbillar mig att hon nyser mer nu. Det är naturligtvis troligt att det handlar om just inbillning, men jag skriver om saken här så att jag kommer ihåg det senare. 

To be continued. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: