hejafreja.blogg.se

Livet med den extroverta, högintensiva och alldeles underbara aussien Freja

Vi reste oss igen

Kategori: Allmänt

Vi tog oss i kragen och köpte en fin bur av ett härligt par som bor nära brukshundklubben. De hjälpte mig att förankra buren genom att fästa spännband i de öglor jag hittade i bilen tidigare i dag. Nu sitter den som den ska utan att skramla medan jag kör. Freja är naturligtvis inte förtjust i den men det kommer. Jag är så glad att jag köpte den! Jag prutade till halva priset av vad den kostade som ny vilket blev 1700 kronor. 
 
När vi kom hem kände jag mig rastlös så vi tog en joggingtur i stadsskogen. 40 minuter. Jag får korrigera Freja ibland när hon springer på fel sida, hamnar framför mina fötter eller stannar för att syssla med något annat. Naturligtvis får hon inte heller hoppa på människor som vi möter. Jag tycker att både hon och jag blir bättre på att springa tillsammans. Vi mår båda bra efteråt och jag tror att vi båda rör oss i vårt rätta element. 





Kommentarer

  • Mia säger:

    Så duktiga ni är som joggar, och vilken fin bur!

    2013-09-11 | 22:00:36

Kommentera inlägget här: